pondělí 5. února 2007

Historie mýho bike HARDWARU

První byl Mongoose Rockadile LED , fotku jsem bohužel už nikde nenašel. Moje prvni MTB ,do té doby jsem jezdil jen na silničním kole :-). Mongol měl mechanický kotoučovky ,který dokonce brzdily. Vidle byla odpružená (bylo to napsaný v manuálu) ,ale ve skutecnosti nebyla ,byla to totiž RST Gila s 80mm zdvihu :-). Ten jsem po roce vyměnil za Mongoose Valiant.

Valiant byl tedy můj první full. Ve předu měl 115mm RS Judy SL Uturn. Tu jsem brzy vyměnil za MZ Z1 FR3 ,kterou jsem překopal na 150mm zdvihu. Rám měl zdvih 114 , 130 a 150 mm. Systém odpružení byl kombinaci FRS a virtuální čepu otáčení. Jezdil jsem jen na 150. Vyměnil jsem i tlumič RST za Motion FR48. S nim už byla funkce zadního odpružení velice slušná. Po pár měsících se mi podařilo uchycení tlumiče na spodní rámové trubce trochu zatlačit dovnitř :-D ,Zde poprvé musel zasáhnout Franta Mrázek a svou práci odvedl na výbornou. Po pár měsících jsem byl u Franty opět ,tentokrát hlavovka nevydržela náraz do stromu. Potom se mi dařilo jezdit na něm ještě asi půl roku ,než jsem potkal další strom Tam to odnesla vidle i hlava. Vidli jsem dal do kupy ,ale hlavu už ne. Ale v té době už dosloužil i hlavní čep . Tím pro mě někdy začátkem října skončila sezóna a já čekal do vánoc na bighita fsr 1 06

Úchyt tlumiče Valianta


Mongoose Valiant + Z1 FR3 150


Specialized Bighit FSR 1 06 ,tak tohle kolečko vydrželo opravdu hodně a skvěle fungovalo. V podstatě hned po koupi jsem vyměnil vidli Drop Off SL za 66 VF2 ,brzdy Hayes Sole za Sainta v předu a Hone vzadu. S timhle kolem se dalo jezdit v podstatě všechno ,sjezd ,dirt ,freeride. Užil jsem si s ním dost legrace ,tentokrát jsem dokonce ani netrefil žádny strom. Nejhorší byly na něm delší přesuny ,protože rám ma velice krátkou sedlovou trubku a sedlovku lze zasunout dost málo,takže jsem ji musel dost zaříznout ,abych měl nad rámem dost místa ,to se mi totiž líbí :) Dal jsem na něm pár závodů 3DH cupu a soustu ježdění kolem Prahy .Byl jsem s ním spokojenen ,ale rám šel pryč , prodal jsem ho někdy v listopadu 2006 a půjčil jsem si na testovani Specialized Enduro Elite FSR 2005. Chtěl jsem něco lehčího a s menším zdvihem.

Specialized Big Hit FSR 1 + MZ 66VF2


Specialized Enduro Elite 2005 jsem si půjčil v listopadu od kluků z 69. Jelikož už to bylo mimo sezónu ,měl jsem kolo k dispozici téměř na 2 měsíce. Jel jsem na něm asi jen 20x. Pro provoz tohodle kolečka bylo nutné vyměnit vidli ,protože Nixon ,který na něm je,má poměrně závažnou chybu a to tu ,že přední kolo chodí pláštěm až do korunky , to se dá ovšem snadno odstranit ,ale na pujčeném kole jsem do toho nešel. Takže na kolo putovala 66VF2 ,která mi zůstala z bighita. S tím jsem samozřejmě musel vyměnit i přední kolo kvůli pevné ose. Kolo se chovalo téměř totožně jako Bighit. Zdvih zadní stavby je 150 mm na vzduchovém tlumiči ,ale kolo se dost houpe ,takže jsem si připadal skoro jako na sjezďáku a k tomu ta 66VF2 a je z toho opravdu houpačku. Ale na FR kolem prahy je to kolo skutečně ideální. Málem jsem ho koupil ,ale padl mi do oka Giant Reign X1 a Glory. Bighita jsem se zbavil kvůli zdvihu a váze ,takže s Glory bych se vrátil zase zpátky ,takže tu jsem zavrhl. Reign X1 mi ležel v hlavě docela dlouho ,několikrát jsem si zkousel Reigna 06 a byl jsem se v Progresscyclu mrknout na vystavenýho Reigna X1. Po druhé návštěvě Progressu jsem měl jasno. Cena rámu byla podlě mě dost slušná. A ani ne za 4 dny jsem měl rám doma a dával jsem do kupy moje zatím poslední kolo.

Specialized Enduro Elite 2005


Takže moje zatím stavající kolečko je Reign X1 s 66VF2 ,ráfky Sun Singletrack ,pláště specialized Chunder 2,3 , Napínák truvativ ,Náby Da bomb vpředu a Specialized vzadu. Brzdí vpředu Saint a vzadu Hone na 203 kotoučích. Zatím ho testuji a můj dojem z něj je velice dobrý ,až na ty manuály ,440 mm dlouhá zadní stavba na to moc není ,snad se to časem podá. Doufám ,že mi nějakou dobu vydrží a bude dobře sloužit.......

Reign X1 + 66VF2